Przejdź do głównej treści

Urząd Miasta Radzionków

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Urząd Miasta Radzionków

Urząd Miasta

Active Travel Network

28 lipiec 2015

Projekt Active Travel Network jest jednym z projektów programu URBACT, który ma już w Polsce swoją drugą edycję – stąd nazwa URBACT II. Projekt ma na celu zmierzenie się z problemami komunikacyjnymi spowodowanymi wykorzystaniem samochodu przez pojedyncze osoby w małych i średnich miastach. Jest to nie tylko odpowiedź na kryzys ekonomiczny, ale także na ciągły wzrost cen ropy naftowej, a także uzależnienie od energii pochodzenia organicznego.

Sieć ATN

ACTIVE TRAVEL NETWORK ma zachęcać mieszkańców małych i średnich miast do aktywnego (pieszego oraz rowerowego) pokonywania krótkich dystansów, co w dalszej perspektywie powinno przynieść rozwiązanie problemów komunikacyjnych oraz środowiskowych.

Partnerzy projektu ATN

  • Austria, miasto Weiz - LIDER,
  • Austria, Uniwersytet w Graz,
  • Hiszpania, miasto Lugo,
  • Dania, miasto Skanderborg,
  • Grecja, miasto Serres,
  • Włochy, miasto Riccione,
  • Słowenia, miasto Ljutomer,
  • Polska, miasto Radzionków,
  • Rumunia, miasto Sebes,
  • Włochy, miasto Novara,
  • Niemcy, miasto Norderstedt.

Wydarzenia w ramach ATN

W ramach projektu ATN odbyły się już 5 spotkania w miastach partnerów projektu.
Pierwsze spotkanie odbyło się w mieście Lidera projektu w Weiz. Następne spotkania robocze miały miejsce w Radzionkowie , Novarze, Sevilli oraz Skanderborg.

W trakcie spotkań każdy z partnerów przedstawił:

  • własne miasto,
  • problemy które sprawiają utrudnienia w zakresie komunikacji w mieście,
  • jakie działania zostały już pomyślnie przeprowadzone,
  • jakie były i są przeszkody aby odnieść sukces w planowanych działaniach w ramach aktywnego podróżowania.

Projekt ma na celu zmniejszenie korków samochodowych spowodowanych głównie przez samochody zajęte tylko przez jedną osobę na terenie małych i średnich miast. Głównym celem jest zmotywowanie mieszkańców do chodzenia pieszo lub korzystania z rowerów. Głównym wyzwaniem jest zmienienie istniejących trendów używania samochodów. Głównym zadaniem dla wszystkich partnerów jest opracowanie strategii i planu strategicznego w ramach projektu URBACT.
Jak zakotwiczyć w mieście niezmotoryzowany ruchu indywidualny z trwałym efektem na co dzień.

Wyniki powinny być wdrażane w różnych organizacjach, firmach i instytucjach edukacyjnych, w usługach turystycznych, w planowaniu Miasta  i w codziennym życiu.
Projekt obejmuje 11 partnerów z 9 krajów. Wśród nich jest 10 miast oraz jeden partner akademicki - Uniwersytet w Graz.

W ramach projektu została powołana w mieście Radzionków Lokalna Grupa Wsparcia, której głównym zadaniem jest opracowanie Lokalnego Planu Działania (Local Action Plan). Plan ten ma definiować bariery i przeszkody aktywnego podróżowania na terenie Radzionkowa oraz przedstawiać sposób ich rozwiązania. W celu stworzenia tego planu przeprowadzono ankietę, z wynikami której można zapoznać się tutaj.

Ilustracja artykułu: "Promocja terenów inwestycyjnych - etap II"

Promocja terenów inwestycyjnych - etap II

28 lipiec 2015

Celem ogólnym projektu jest wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Radzionkowa – poprzez promocję oferty terenów inwestycyjnych, prowadzącą do wykreowania pozytywnego gospodarczego wizerunku gminy na tle innych miast i gmin regionu śląskiego oraz wzrost rozpoznawalności oferty inwestycyjnej Radzionkowa i zwiększenie wiedzy społeczeństwa odnośnie zasobów inwestycyjnych Gminy.

W ramach projektu:

  • powstały spoty reklamowe, które emitowane były w stacji telewizyjnej ogólnopolskiej (TVN 24) oraz stacjach radiowych (Radio Piekary, Radio Plus Śląsk, RMF MAXX, Radio Zet);
  • powstał 10-cio minutowy film o terenach inwestycyjnych oraz atutach Radzionkowa;
  • zostały wyprodukowane gadżety reklamowe;
  • rozbudowano stronę internetową (www.inwestycje.radzonkow.pl) o dodatkowy język (hiszpański);
  • zostały wykonane prezentacje cyfrowe o danym terenie inwestycyjnym;
  • zostały wykonane zdjęcia lotnicze miasta;
  • odbyła się kampania billboardowa (po 10 billboardów w Katowicach, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu);
  • wyemitowano 2 artykuły w dziennikach ogólnopolskich (Puls Biznesu oraz Dziennik Gazeta Prawna);
  • przeprowadzono kampanie internetowe w portalach onet.pl oraz wp.pl;
  • odbyła się konferencja w Krakowie dla 60 osób;
  • przedstawiciele Gminy wzięli udział w Targach Expo Real w Monachium w dniach 4-6 października 2011 r.


Wartość projektu: 717.242,00 zł
Dofinansowanie: 609.655,70 zł (85%)


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach RPO WSL 2007-2013

Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby